donderdag 25 oktober 2007

kei in beeld

'Ignorance is Bliss' zei doctor Cameron al in een House-aflevering.
Vandaag drukte alom in Leeuwarden, Dokkum en Heerenveen en daartussen in verband met ons komende symposium en waar u als geachte lezer van dit medium of als gast volgende week donderdag in Crystalic lekker helemaal nog geen weet van hebt.

Laat u verrassen is de tip en kom naar het symposium!

Zo hebben we een knettergoeie fotografe (Inge) die gister en vandaag heel Friesland doorkruiste om diverse mensen welke inhoudelijk met het project te maken hebben op de foto te zetten.

We zijn bezig om allerlei last minute leuke ingevingen (heerlijk,STRESS; zo ontstaan vaak de prachtigste dingen!) voor elkaar te krijgen en ik verbaas me over digitaal aangeleverde bestanden met de meest idiote achtervoegsels waar plaatjes uit te halen zijn voor logo's op naambadges. Say again?

Er was zelfs een enthousiaste whizz kid die het buttons ging noemen, de sfeer kon niet meer stuk; buttons? Dat is iets uit mijn jeugd (ben momenteel een respectabele 40 zomers)......wat nog het meest verwarrende is dat deze whizz kid (goede benaming overigens) ongeveer de helft van mijn leeftijd is...tsja, sommige dingen blijken inderdaad tijdloos Chamin. Ik liep nota bene met Abba-buttons rond toen ik 11 was, and d****d proud of it (Abba is toch ook weer behoorlijk retro these days?) en de term leeft nog steeds. Wonderbaarlijk.

En werken met mensen die hetzelfde willen als jij (een goed product leveren in de meest brede zin van het woord) is in sommige gevallen een pain in the ass en soms een blikverruimend, humorvol, spannend en voldoening gevend iets!

Zo ook met Gijs, hij denkt soms net zo als ondergetekende (hij houdt ook erg van spontane acties en last minute invallen, laat maar komen die brainstormen); we zijn een goed team en ik loop graag een stukje harder of extra voor dit geweldige creatieve brein!
Wie hem donderdag in het echt de hand wil schudden kan zich opgeven bij mij.

Nog meer goed nieuws? JAZEKER! Gijs heeft Rienk Jan Schurer weten te strikken als een van de Manusvanallessens tijdens het symposium, en Rienk is zo ongeveer mijn idool. Op het gebied van bloggen dan, laten we dat even duidelijk stellen.
Via zijn weblog (zie de koppeling portfolio svp en klik ff door) kun je op de hoogte blijven van zijn leefwereld.
Hij schrijft kritisch, met kennis van zaken en als je het leest moet je erg vaak even onwillekeurig grijnzen of hardop lachen! Aanrader!

gr. Tineke

Geen opmerkingen: