donderdag 1 november 2007

Deelsessies Symposium Gamenations

De volgende deelsessies zijn gepland:

Narrowcasting en televisie voor specifieke doelgroepen.
Heeft interactieve televisie een kans in Fryslân?
Het verschil tussen internet via TV en TV via internet.

Workshop 1:
Narrowcasting en televisie voor specifieke doelgroepen.

Stellingen:

Interactieve televisie is in feite narrowcasting voor grotere doelgroepen. Voor bedrijfslevenis hier geld te verdienen, voor consumenten is dit een nieuwe manier om productinformatie te verwerven.

De interactieve televisie en de bijbehorende set top boxen zijn inzetbaar voor specifieke doelgroepen. Met name zorgtelevisie en beeldcommunicatie bieden perspectief.

De toeristische branche kan met IPTV zijn gasten doeltreffend benaderen.


Workshop 2:
Heeft interactieve televisie een kans in Fryslân?

Stellingen:

In Friesland gebeurt alles jaren later dan in het centrum van het land. Dat geldt ook voor de inwoners. Die zitten niet te wachten op deze moderniteiten.

In Friesland is het inkomensniveau laag, het opleidingsniveau ook, de fysieke afstanden zijn groot en de vergrijzing is sterk. Toegang tot de digitale snelweg is beperkt. De televisie moet die rol waar mogelijk overnemen.

Wie gaat dit product betalen? Hebben consumenten meer dan 5 europer maand over voor deze vernieuwende, maar extra dienst?


Workshop 3:
Het verschil tussen internet via TV en TV via internet.

Stellingen:

Als de mensen interactiviteit wensen, lopen ze net zo lief naar hun computer. De televisie moet gewoon doorgaan met het uitzenden van de gebruikelijke programma’s.

De mensen zijn nu tien jaar gewend aan de interactiviteit van het internet. Ze verwachten ditzelfde van hun telefoon, hun PDA. Dus waarom niet van hun televisietoestel?

Interactief: okee! Achter onze PC zitten we in ons eentje en communiceren we met andere individuele gebruikers. De televisie blijft in de woonkamer, we zitten er met zijn allen omheen en we delen de nieuwe communicatieve mogelijkheden.

GvH

Geen opmerkingen: