donderdag 1 november 2007

Kabelnoord op het bankje



Gijs en Niek,

gaat u maar even voor de klas zitten.

Meester Klaas wijst iemand in de klas aan.

Wacht even. Ga niet pionieren.

Voordelen van Kabel Noord is de zelfstandigheid en daardoor de vrijheid om te experimenteren. Het focus wordt gelegd op de eigen regio en Kabel Noord kan zichzelf daar in de markt zetten.

Belangrijk: samenwerking zoeken met meer partijen om tot meer content te komen en om het product interressanter te maken. De techniek staat niet voorop: het aanbod is nog veel belangrijker. Geef elk dorp de kans om op een speciale avond aan te geven welke wensen de bewoners hebben.

Hoe kom je aan goede content? Via de Vecai (tegenwoorddig heet dat NLkabel)? De vraag is hoe professioneel de content moet zijn. Kabel Noord moet de infrastructuur leveren, maar niet de content. Dat is niet hun core business.

Kabelnoord is niet groot. Maar daarom wel geschikt om gebruikt te worden als proeftuintje.

Wat willen die 25.000 aansluitingen van Kabel Noord zelf ? Zijn wij bezig om iets voor die 25k mensen te doen of gaat 't om dingen voor de totale markt? Je moet dingen bedenken om te zien hoe mensen er op reageren. Als je mensen op de man af vraagt wat ze willen, dan weten ze het vaak niet.

Kabel Noord moet het land in gaan en praten met de mensen. Zoals wij dat nu aan het doen zijn met dit symposium.

Burgemeester Arie Aalbers:
Voorbeeld: in het mobieltjesproject van Evoice misten heel wat SMS-antwoorden. Vodafone had 60 mobieltjes uitgezet om meningen te peilen. De techniek faalde af en toe, zodat er geen resultaten gemeten konden worden. Het was een test waar ook weer de nodige ervaringen zijn opgedaan.

Niek Geelhoed:
Kabel Noord is en blijft een distributieplatform en geen producent van content en programma's. Dit is een primaire doelstelling. Kabel Noord heeft niet de taak en het doel om als een journalistieke redactie de regionale activiteiten vast te leggen en te verwerken in programma'ws. Schoenmaker, blijf bij je leest.
Dat neemt niet weg dat Kabelnoord contacten heeft met de lokale omroepen.

Waar ligt de grens van innovatie? Waar ligt de grens van de interactie? Waar ligt de grens van de mogelijkheden?

Blijft dit allemaal betaalbaar? Hebben wij hier geld voor over? Video on demand kan extra inkomsten genereren. De markt zoek naar manieren om geld te verdienen aan een markt waar de klant niet voor wil betalen. Het liefst voor veel content voor weinig geld.

Moet Kabel Noord niet nadenken over het aan de man brengen van gokdiensten, misschien op christelijke grondslag, zoals Klaas Jansma voorstelt? :p
Jansma stelt nog:
Kabel Noord heeft met deze dag 25000 euro bespaard door informatie in te winnen van zeer deskundige "consulenten"

Geen opmerkingen: